Telecharger MyPaint mac [Résolu/Fermé]

- - Dernière réponse :  Estelle - 26 oct. 2012 à 14:48
Bonjour,

J'ai cherché un logiciel de dessin gratuit pour mac et mon choix s'est arrêté sur MyPaint. Malheureusement, je n'arrive pas à trouver le lien pour télécharger la version mac, puisque le site officiel me renvoie sur cette page :
Je ne comprends pas ce que je dois faire à partir de cette page, pouvez-vous m'éclairer ?
Merci,

Eloise

PS: J'ai un macbook snow leopard

Afficher la suite 

7 réponses

Messages postés
37322
Date d'inscription
mardi 2 octobre 2007
Statut
Modérateur
Dernière intervention
11 décembre 2019
8752
0
Merci
Bonsoir,

MyPaint pour Mac , opérationnel ou en cours d'écriture ?

Voire des éventuelles infos ici :
http://mypaint.intilinux.com/?page_id=6

Je connais Paintbrush et d'autres , voir ici :

http://www.logicielmac.com/categorie/imagerie-13.html

cordialement
0
Merci
Bonjour,
Merci d'avoir répondu.
Justement, quand j'arrive sur la page http://mypaint.intilinux.com/?page_id=6 (c'est le lien que j'avais oublié de noter dans ma question) je ne sais pas ce qu'il faut faire pour télécharger le logiciel.
Si tu sais comment faire dis le moi ^^
Eloise92.
Messages postés
37322
Date d'inscription
mardi 2 octobre 2007
Statut
Modérateur
Dernière intervention
11 décembre 2019
8752
0
Merci
Essaie ce lien :
https://distfiles.macports.org/MyPaint/mypaint-0.9.1.tar.bz2
(pas testé moi même ce logiciel... donc je ne sais pas du tout si ça marche ou pas...)

Bonne journée
Indiquez toujours votre CONFIGURATION EXACTE: Modèle de Mac et version de Mac OS !
Francis Sanspseudo - iMac Intel Mac sous OS 10.7 + iMac-G5 sous Mac OS 10.5
0
Merci
Ca a téléchargé un fichier .tar.bz2, et quand j'ai cliquer dessus à a ouvert un dossier avec plusieurs sous-dossiers contenant des bouts du code source et un README contenant ça :


MyPaint - drawing program with dynamic brushes for graphic tablets 

The license is described in the file LICENSE. 
Documentation can be found within the program and on the homepage: 
http://mypaint.info/ 
A list of contributors can be found in the about dialog. 

Building on Linux: 

    Compile and run: 
    scons && ./mypaint 

    Install: 
    scons prefix=/usr/local install 

    Required: pygtk, python, swig, gtk, numpy, pycairo(>=1.4), libpng 
    Debian users: apt-get install g++ python-dev libglib2.0-dev python-numpy swig scons gettext libpng12-dev 

    Recommended: a pressure sensitive input device (graphic tablet) 

Building on Windows: 

    NOTE: This is still very experimental. 
    If you'd much rather simply have a semi-recent pre-build version of MyPaint for Windows, 
    downloads should be available on the website. 

    NOTE: This page might contain more up to date instructions: 
    http://opensourcepack.blogspot.com/2009/08/building-mypaint-in-windows.html 

    To build on a Windows platform there are a handful of things you need to setup before building. 
    As the very first step you should make sure you have the following things installed correctly on your system: 
         
        Tools: 
            SCons 
            MinGW (or the like) 
            Python 2.5 (or possibly above) 
            SWIG 
            pkg-config 
         
        Libs: 
            GTK+ 
            (And for Python:) 
            PyGTK 
            PyGObject 
            PyCairo 
            PIL 
            Numpy 
            Numeric ( This is the predecessor to Numpy, and dependency might depend on your choice of other libs - you might actually not need it ) 
         
    When everything is installed you will most likely have to set the following Environmet Variables under Windows. 
    These will naturally need to reflect the way you installed the above mentioned tools and libs. 
    The variables and example values are given here: 
         
        PATH                        =   "C:\MinGW\bin;C:\GTK\bin;C:\swig;C:\Python25;C:\Python25\Scripts;" 
        PYTHONPATH          =   "C:\Python25\Lib\site-packages" 
        PKG_CONFIG_PATH =   "C:\Python25\Lib\pkgconfig" 

        ( The following is handy for debugging purpose, but should only be use when needed - NOT required ! ) 
        PYTHONVERBOSE       =   "1" 
     
    Along the line you will most likely also have to make the missing ".pc" files for pkg-config. 
    These should be put in one of the locations specified in PKG_CONFIG_PATH. 
    Here you should have the following files: 
     
        numpy.pc 
        pycairo.pc 
        pygobject-2.0.pc 
        pygtk-2.0.pc 
        python25.pc 
     
    If they do not exist and are not found elsewhere in PKG_CONFIG_PATH, you have to write them yourself. 
    These files are rather simple, containing only a few lines. 
    If you're not able to create these yourself by trial'n'error, try Google some info on the format. 

    Fortunately once everything is set up building should be a smooth process. 
    Open the Command Prompt and simply follow these two steps: 
         
        "cd \mypaint-trunk\"        To go the dir containing the downloaded source code. 
        "scons"                                 Start up SCons and have it read the SConstruct script. 
                                                        This is the where 'mypaint.dll' and 'mypaint.exe' (hopefully) are build. 
     
    Now the remaining problem is to boil it all down to a reasonable clean set of files. 
    At this stage you will have to experiment a lot - and again utilize your trial'n'error skills. 
    Some of the files you'll most likely need to find are: 
     
        ( in no particular order ) 
     
        libglib-2.0-0.dll,      libgobject-2.0-0.dll,           libpangowin32-1.0-0.dll, 
        libgmodule-2.0-0.dll,   libgdk_pixbuf-2.0-0.dll,    libgthread-2.0-0.dll, 
        libcairo-2.dll,             libpangocairo-1.0-0.dll,    libgdk-win32-2.0-0.dll, 
        libatk-1.0-0.dll,           libgio-2.0-0.dll,                   libgtk-win32-2.0-0.dll 
        libpng12-0.dll,             libpango-1.0-0.dll, 
         
        zlib1.dll,  jpeg62.dll,     libtiff3.dll, 
        tk84.dll,       tcl84.dll, 
         
        python25.dll,       MSVCR71.dll,    w9xpopen.exe, 
         
        numpy.core.umath.pyd,               numpy.lib._compiled_base.pyd, 
        numpy.core.multiarray.pyd,  numpy.core.scalarmath.pyd, 
        numpy.fft.fftpack_lite.pyd, numpy.core._sort.pyd, 
        numpy.random.mtrand.pyd,        numpy.linalg.lapack_lite.pyd, 
         
        gtk._gtk.pyd,       gobject._gobject.pyd,       cairo._cairo.pyd 
     
    This stage is just insanity for you perfectinists out there. Noone will mind if you skip this step. 
    Likely MyPaint will run just fine, finding these files elsewhere on your system. 
    BUT! if it turns out it doesn't or if you need to run MyPaint on other systems than the one you build it on, 
    you'll still have to have these files in the directory you keep 'mypaint.exe'. 
     
    Good luck ! 
     
    PS: If you give up along the way there should be semi-recent builds available on the website. 
    PPS: Much in line with all the shared libs metioned above, 
        the exe file is build to import two files 'python25.zip' and 'site-packages.zip'. 
        These files were ment to hold any addictional python scripts needed. 
        Examine the files from the recent Windows builds on the website for reference. 



Si tu comprends ce que je dois faire explique moi ! D'après ce que j'avais pus lire MyPaint marche avec X11, comme Gimp (sauf que gimp je n'ai eu aucun probleme à l'installer).
Merci.
Eloise
Messages postés
37322
Date d'inscription
mardi 2 octobre 2007
Statut
Modérateur
Dernière intervention
11 décembre 2019
8752
0
Merci
Non, je ne sais pas plus. Je ne veux pas procéder à l'installation sur mon système. J'utilise d'autres logiciels pour l'imagerie.
Mais je crois comprendre que MyPaint sur Mac n'utilise pas X11 original, mais une version dédiée
http://www.macports.org/ports.php?by=name&substr=mypaint
http://www.macports.org/ports.php?by=library&substr=py26-gtk

PS: Sur App Store, il existe des logiciels comme Sketchbook ...
0
Merci
D'accord.
Tant pis, je pense que je vais essayer de m'habituer à Gimp :)
Merci beaucoup en tout cas,
Bonne journée,
Eloise.
0
Merci
Bonjour.
Voilà le logiciel Mypaint disponible sur Mac: http://www.generation-nt.com/mypaint-telechargement-1117101.html

Malheureusement, le logiciel est en anlgais masi c'est mieux que rien. :)