Compte Windows sera suspendu dans 24 heures

Résolu/Fermé
Timfaichier - 16 févr. 2009 à 16:12
 pasdpeseudo - 12 mai 2011 à 01:40
Bonjour,
Je viens de recevoir ce courriel:

--------------------------------------------------------------------------------
From: jeet519@hotmail.com
Subject: HOTMAIL ALERT .......
Date: Mon, 16 Feb 2009 14:40:10 +0000





Dear Account User

This Email is from Hotmail Customer Care and we are sending it to every Hotmail Email User Accounts Owner for safety. we are having congestions due to the anonymous registration of Hotmail accounts so we are shutting down some Hotmail accounts and your account was among those to be deleted. We are sending this email to you so that you can verify and let us know if you still want to use this account. If you are still interested please confirm your account by filling the space below.Your User name, password, date of birth and your country information would be needed to verify your account.

Due to the congestion in all Hotmail users and removal of all unused Hotmail Accounts, Hotmail would be shutting down all unused Accounts, You will have to confirm your E-mail by filling out your Login Information below after clicking the reply button, or your account will be suspended within 24 hours for security reasons.

* Username: .............................
* Password: ................................
* Date of Birth: ............................
* Country Or Territory: ................

After following the instructions in the sheet, your account will not be interrupted and will continue as normal. Thanks for your attention to this request. We apologize for any inconveniences.

Warning!!! Account owner that refuses to update his/her account after two weeks of receiving this warning will lose his or her account permanently.
Sincerely,
The Windows Live Hotmail Team

Qu'en pensez-vous? Que dois-je faire? Mon compte sera-t-il Bloqué? Où dois-je déposer plainte?
Merci de me répondre et de transférer aux autres.
A voir également:

4 réponses

BlackLexa Messages postés 1333 Date d'inscription vendredi 19 septembre 2008 Statut Membre Dernière intervention 30 septembre 2011 106
16 févr. 2009 à 16:15
T'inquiètes pas : c'est un message bidon , Hotmail ne te demanderas jamais tes identifiants par mail , ce genre de messages c'est du phishing =>https://fr.wikipedia.org/wiki/Phishing , tu as faillit de faire avoir

Si des gens reçoivent le même mail que toi , dis leur de ne surtout rien envoyer
2
Bonjour, Mille MERCIS! Je m'en doutais bien mais c'est surtout pour avertir les gens qui sont honnêtes et qui ne pensent pas à un tel viol... Surtout que le message inclut la Bannière (sigle) de Windows Live qui est une marque déposée. Windows Live peut-il déposer plainte?
Cordialement.
0
pasdpeseudo
12 mai 2011 à 01:40
je viens de recevoir le meme type de mail...
merci pour vos réponses! (ouf...)
0
BlackLexa Messages postés 1333 Date d'inscription vendredi 19 septembre 2008 Statut Membre Dernière intervention 30 septembre 2011 106
16 févr. 2009 à 16:59
Windows Live peut porter plaintes , mais en général ils le font pas parce que ca sert à rien les gens qui ont monté l'arnaque sont assez intelligents pour ne pas se faire prendre :)
0
Bonjour, j ai moi-même reçu ce mail et y ai répondu... pour ne plus pourvoir me connecter à mon mail!!!!!!!!! J ai besoin énormement de ce mail pour mon travail et attends des messages importants ... AU SECOURS!!!!!!!
0