Recherche
Posez votre question Signaler

Problème envoi mail outlook

Trista 8Messages postés mercredi 13 juillet 2005Date d'inscription 20 juillet 2005Dernière intervention - Dernière réponse le 21 mai 2010 à 15:11
Bonjour,

Voilà,j'ai un problème avec outlook,je n'arrive pas à envoyer de mail par contre je les reçois sansx problème mais je ne sais pas ouvrir les pièces jointes...

Mon FOurnisseur d'accès c free.
Serveur IMAP

et le message d'erreur est le suivant : Protocole SMTP;réponse du serveur"553,sorry that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)port 25,sécurisé(SSL):Non Erruer de serveur 553 Numéro d'erreur :ox800ccc79

Merçi d'avance
Lire la suite 
Réponse
+3
moins plus
Below are instructions on how to configure SMTP authentication across various EMAIL Clients.

This usually occurs when:

1. The domain name contained in the email address (being sent to) has not fully propagated yet.
Domain propagation is the process where Internet Service Providers (ISPs) around the world automatically
update their records (DNS tables) to reflect the new domain or to reflect a change in the hosting provider for the domain name. Once the changes have been made, the domain's website and email services will be activated. Please note that full domain propagation can take between 24-72 hours. To verify when your domain was last updated, we suggest that you conduct a whois on your domain. A popular whois tool is located here: http://www.allwhois.com.
OR
2. Your POP mail client (ie. Outlook) is not configured properly. We suggest the following:
Solution A: Please ensure that the SMTP port number is set to 587 and that the option "My outgoing server(SMTP) requires authentication" is selected. But if the problem persists, then deselect "My outgoing server(SMTP) requires authentication". If this still does not resolve the problem, proceed to Solution B.
Solution B: For SMTP port number setting, use port 25 instead and "de-select" the option "My outgoing server requires authentication". But if the problem persists (this will be the case for a minority of e-mail users), then "select" the option "My outgoing server(SMTP) requires authentication" as well.
IMPORTANT: Also ensure you are using your full email address as your username. There were recent security changes made over the last couple of weeks to ensure no unauthorized email access is used.

Below are instructions on how to configure SMTP authentication across various EMAIL Clients.


Microsoft Outlook Express and Outlook 2000
1.) Click Tools
2.) Click Accounts
3.) Click the Mail tab
4.) Double-click on the BlueTie account
5.) Verify that the email address is entered in all lowercase letters (General Tab)
6.) Click the Servers tab.
7.) Verify that "Server Requires Authentication" is checked
8.) Click the Settings button and verify that "Login using same settings as my incoming mail server" is selected
9.) Click 'Apply' (if available), then 'OK', and then 'Close'.
Ajouter un commentaire
Réponse
+1
moins plus
Ajouté par Belgamo59 (20/07/2005 à 12:53 GMT+2)
Bonjour Trista,as tu ce message avec tous tes contats?Si c est avec celui la je pense que sa boite est pleine.Voici un lien qui pourra t aider.@micalament . http://www.faqoe.com/
Ajouter un commentaire
Ce document intitulé «  Problème envoi mail outlook  » issu de CommentCaMarche (www.commentcamarche.net) est mis à disposition sous les termes de la licence Creative Commons. Vous pouvez copier, modifier des copies de cette page, dans les conditions fixées par la licence, tant que cette note apparaît clairement.

Vous n'êtes pas encore membre ?

inscrivez-vous, c'est gratuit et ça prend moins d'une minute !

Les membres obtiennent plus de réponses que les utilisateurs anonymes.

Le fait d'être membre vous permet d'avoir un suivi détaillé de vos demandes.

Le fait d'être membre vous permet d'avoir des options supplémentaires.