Erreur de la RAM par memtest

Fermé
Akenshin Messages postés 52 Date d'inscription mardi 17 mai 2005 Statut Membre Dernière intervention 24 mars 2006 - 18 mai 2005 à 16:27
hyrok Messages postés 216 Date d'inscription lundi 20 avril 2009 Statut Membre Dernière intervention 8 octobre 2014 - 9 juin 2012 à 01:06
Voici ce que maffiche memttest:
Error found with word pair# 9980989, values 1426656061, 1409878845 do not match.
Il ma mit environ le meme message 17 fois.
Que dois je fairre?? Puisje la reparer?
A voir également:

5 réponses

badboy59 Messages postés 4290 Date d'inscription mercredi 15 décembre 2004 Statut Contributeur Dernière intervention 4 septembre 2006 569
18 mai 2005 à 17:02
éteind ton PC, attend quelques minutes puis refait le test.
Si il y a encore des erreurs , la seule solution est de changer la barrette défectueuse.
1
hyrok Messages postés 216 Date d'inscription lundi 20 avril 2009 Statut Membre Dernière intervention 8 octobre 2014 25
Modifié par hyrok le 9/06/2012 à 01:00
bonjour,

impossible de réparer des clusters de Ram. généralement une erreur mémoire peut intervenir mais ne pas provoquer un crash système. si tu ouvres le Moniteur de ressources de windows, tu verras qu'il peut y a voir pas mal d'erreur de mémoire en cours d'utilisation de windows. c'est pour cette raison qu'il existe une techonlogie ECC :

Les barrettes de mémoire ECC (Error Correction Coding) sont des mémoires possédant plusieurs bits dédiés à la correction d'erreur (on les appelle ainsi bits de contrôle).

ainsi lorsqu'il ya des erreurs, tu ne te rendras même pas compte. cependant si celà provoque des instabilités, crashs système, alors tu ne peux que changer la RAM
1
Arno59 Messages postés 4600 Date d'inscription jeudi 23 octobre 2003 Statut Contributeur Dernière intervention 18 avril 2023 484
9 juin 2012 à 01:03
Bonsoir,
Je viens de lire la doc ici :
https://www.commentcamarche.net/informatique/composants/1437-tester-la-memoire-vive-ram-d-un-ordinateur-avec-memtest86/

Combien de temps dure un test complet afin que la barrette de mémoire soit saine ?

D'avance merci.
1
hyrok Messages postés 216 Date d'inscription lundi 20 avril 2009 Statut Membre Dernière intervention 8 octobre 2014 25
9 juin 2012 à 01:06
tout dépend de la capacité de votre RAM et du nombre d'erreur ayant interrompu le test
0
perso, j'ai jamais essayé ce petit logiciel (même si c'est moi qui t'ai filé le lien, je n'ai jamais arrivé à faire booter mon pc sur la disquette) mais je doute qu'on puisse réparer de la ram. vire-la tout simplement.
0

Vous n’avez pas trouvé la réponse que vous recherchez ?

Posez votre question
Arno59 Messages postés 4600 Date d'inscription jeudi 23 octobre 2003 Statut Contributeur Dernière intervention 18 avril 2023 484
Modifié par Arno59 le 9/06/2012 à 00:53
Bonjour,

Je viens d'exécuté Memtest86+ version 4.20, hélas les 2 mémoires de 256 Mo contiennent des erreurs

Les 9 tests ont été effectués mais actuellement je suis à "12 pass" et 4881152 Erreurs totalisées.

Les erreurs apparaissent aux test 2, 3 & 4

Test 2 [Address test, own address, Parallel]
Test 3 [Moving inversions, ones&zeros, Sequential]


Je suis en train de lire l'aide :
https://www.memtest86.com/technical.htm
Test 1 [Address test, own address, Sequential]  

    Each address is written with its own address and then is checked for consistency. In theory previous tests should have caught any memory addressing problems. This test should catch any addressing errors that somehow were not previously detected. This test is done sequentially with each available CPU.  

Test 2 [Address test, own address, Parallel]  

    Same as test 1 but the testing is done in parallel using all CPUs and using overlapping addresses.  

Test 3 [Moving inversions, ones&zeros, Sequential]  

    This test uses the moving inversions algorithm with patterns of all ones and zeros. Cache is enabled even though it interferes to some degree with the test algorithm. With cache enabled this test does not take long and should quickly find all "hard" errors and some more subtle errors. This test is only a quick check. This test is done sequentially with each available CPU.  

Test 4 [Moving inversions, ones&zeros, Parallel]  

    Same as test 3 but the testing is done in parallel using all CPUs.  

Test 5 [Moving inversions, 8 bit pat]  

    This is the same as test 4 but uses a 8 bit wide pattern of "walking" ones and zeros. This test will better detect subtle errors in "wide" memory chips.  

Test 6 [Moving inversions, random pattern]  

    Test 6 uses the same algorithm as test 4 but the data pattern is a random number and it's complement. This test is particularly effective in finding difficult to detect data sensitive errors. The random number sequence is different with each pass so multiple passes increase effectiveness.   

Test 7 [Block move, 64 moves]  

    This test stresses memory by using block move (movsl) instructions and is based on Robert Redelmeier's burnBX test. Memory is initialized with shifting patterns that are inverted every 8 bytes. Then 4mb blocks of memory are moved around using the movsl instruction. After the moves are completed the data patterns are checked. Because the data is checked only after the memory moves are completed it is not possible to know where the error occurred. The addresses reported are only for where the bad pattern was found. Since the moves are constrained to a 8mb segment of memory the failing address will always be less than 8mb away from the reported address. Errors from this test are not used to calculate BadRAM patterns.  

Test 8 [Moving inversions, 32 bit pat]  

    This is a variation of the moving inversions algorithm that shifts the data pattern left one bit for each successive address. The starting bit position is shifted left for each pass. To use all possible data patterns 32 passes are required. This test is quite effective at detecting data sensitive errors but the execution time is long.   

Test 9 [Random number sequence]  

    This test writes a series of random numbers into memory. By resetting the seed for the random number the same sequence of number can be created for a reference. The initial pattern is checked and then complemented and checked again on the next pass. However, unlike the moving inversions test writing and checking can only be done in the forward direction.  

Test 10 [Modulo 20, ones&zeros]  

    Using the Modulo-X algorithm should uncover errors that are not detected by moving inversions due to cache and buffering interference with the the algorithm. As with test one only ones and zeros are used for data patterns.  

Test 11 [Bit fade test, 90 min, 2 patterns]  

    The bit fade test initializes all of memory with a pattern and then sleeps for 5 minutes. Then memory is examined to see if any memory bits have changed. All ones and all zero patterns are used.



Comment les réparer ?

D'avance merci


L'Open source répond à la liberté de choix du consommateur du XXIe siècle
0